Simhyang 심향

1/5
 

Art Works

 

Note

Starfield 2

Brightness is not the only one that exists in this world and life. There coexist light and darkness. Brightness could be meaningful, valued when there is also darkness. But the darkness that blocks out the light, not the one that highlights it, must be cleared away, so that light becomes again, visible. Light is my very existence. There has been strong darkness in my life. The darkness fell upon my existence. I wanted to get rid of it, rather than aspiring to be bright. I believe when darkness disappears, my being would shine and glow.

 

Light resides in all living and non-living things. All things and lives have light. Every light, both strong and weak, is unique and precious. Individual stars gather together to form a Starfield. Therefore, individual things are so valuable that they are indispensable when forming the whole. Big stars, small stars, strong stars, and weak stars all come together to form a huge field. That is Starfield. Everything that forms a building is valuable. If one of the small nails is lost, the structure of the building collapses. So is the Starfield. If one individual star is missing, there is no Starfield. What is important is to aware of this fact. Every being must be aware of how priceless other stars are. Based on this understanding, the precious individuals gather together to form a field of radiant beauty.

 

It is a structuralist view that the whole can collapse if one disappears. However, existing structuralism is based on a functionalistic and anti-humanistic standpoint. Since only the whole is important, the parts that comprise the whole could not have any significance other than the accessories. But I would like to argue on the issue that goes beyond the limits of existing structuralism. If the existing structuralism focuses on the solidity and completeness of the 'structure' which is the sum of the parts, the 'structure' which I suggest focuses on the preciousness of 'partial' and 'individual' existence. Only when the significance of ‘I’ and ‘You’ is perceived, ‘We’ could also exist. ‘The Starfield' composed of the sum of the individual things, is beautiful because it gives importance to individuality. I dream of ‘the Starfield’ on earth, the solidarity of the individuals that shine out from the darkness. Simhyang 2018

Starfield 2

세상과 삶에는 밝음만이 존재하지 않는다. 세상엔 빛과 어둠이 공존한다. 어둠이 있기에 밝음이 유의미하며, 소중한 존재로 부각된다. 그러나 빛을 돋보이게 하는 어둠이 아닌, 빛을 가리는 어둠은 걷혀야만 한다. 그래야만 빛이 보이기 때문이다. 빛은 내 존재 그 자체이다. 내 삶에는 강한 어둠이 있었다. 어둠이 내 존재를 가렸다. 나는 빛이 나는 존재가 되길 갈망하기보다는, 어둠을 걷어내고 싶었다. 어둠이 사라지면, 내 존재는 빛이 나게 되어 있다고 생각한다. 

 

빛은 모든 사물들이자, 생명들이다. 모든 사물이나 생명에는 빛이 존재한다. 모든 빛은 강한 빛이든 약한 빛이든 모두가 독자적이며 소중하다. 개별적인 별들 하나하나가 모여 별들의 들판을 형성한다. 따라서 개별적인 것은 전체를 형성할 때 없어서는 안 되는, 너무나 소중한 존재이다. 큰 별, 작은 별, 강한 별, 약한 별 모두 개별적인 존재들이 모여 하나의 거대한 들판을 이룬다. 그것이 바로 별들의 들판이다. 건물을 형성하는 부속품 하나하나가 소중하다. 작은 못 하나라도 빠져버리면, 건물이라는 구조물은 무너진다. 별들의 들판도 그렇다. 개별적인 별 하나라도 빠져버리면, 별들의 들판은 존재하지 않는다. 중요한 것은 이러한 사실의 인식이다. 다른 별들이 얼마나 소중한 지, 각 존재들은 자각해야 한다. 타인의 소중함을 자각하고, 소중한 각 개인들이 모여 눈부시게 아름다운 들판을 형성한다. 

 

하나라도 사라지게 되면 전체가 무너질 수 있다는 것은 구조주의적 관점이다. 그러나 기존의 구조주의는 기능주의적이고, 반휴머니즘적이다. 전체만이 중요하기에, 전체를 구성하는 부분은 부속품 이외의 의미를 지닐 수 없거나 매우 적다. 그러나 내가 주장하는 구조주의는 기존의 구조주의의 한계를 넘어선다. 기존의 구조주의는 부분들의 총합인 ‘구조’의 견고함과 완결성에 중점을 두었다면, 내가 주장하는 ‘구조’는 오히려 ‘부분’과 ‘개별‘적인 존재의 소중함에 중점을 두고 있다. 나의 소중함, 너의 소중함이 인식될 때, ‘우리’도 존재한다. 개별적인 것의 총합을 이룬 ‘별들의 들판’이 아름다울 수 있는 것은 바로 개벌성에 소중함을 부여하기 때문이다. 어둠 걷힌 소중한 개별적 존재들이 연대하여 이룬 ‘별들의 들판’이 지상에서 이루어지는 미래를 꿈꾼다. 심향 2018

Starfield

For many years, I have used ink sticks, thread, and Hanji (traditional Korean paper) in my work. Hanji is where my mind resides, and ink sticks and thread are forms of my mind. Despite its simple shape, thread creates numerous relationships with beings through its inherent nature of connecting things.

 

In the Starfield series, I embody the value of all existences in the world that I see, hear and sense, into the form of stars. The free and irregular form of layers of threads densely weaved back and forth, reflects the complex relationship of people. Especially, “the hidden” is an important element in my work, implying the value of things that are invisible.  

 

 In every phenomenon called a relationship, there is an owner. In Starfield, stars expressed in the form of points are the owners. They exist as light communicating through the links of each other; during their existence they shine; the shine is sometimes uncovered or hidden. Although no existence can shine by itself, we only see the gleam that is exposed. We do so although there is always a hidden (veiled) shine of connections…  

 

In our fast-paced daily lives, it is difficult to recognize a trivial existence like the small points at a corner, however I get to find myself through materiality and the relationships between materials. Connected through similar shapes of points and lines in my work, the mutual existences, such as light and darkness, and the revealed and the hidden, are mutually dependent on each other; they are actually connected through relations. 

 

This is similar to how human beings exist in the world. Nothing is permanent. Regardless of the difference in time, everything perishes. Therefore, even a small little point has a great importance among numerous existences, because nothing is perpetual.  

 

A space between a point and another point, and spaces connected by points are infinite. Time continues to flow from a fleeting moment. And we all exist as owners within these relationships. Personally, I am the owner of my life, but all others are also the owners of their lives from an objective perspective. Furthermore, owners should accept and embrace rather than possess.

 

Starfield is a positive message in the era of anxiety and loss, that every existence is significant with its own inherent value and reason. It also imparts the need to retrieve our self-esteems and the importance of relationships (as light cannot shine without the presence of the darkness). I hope we can all communicate by reflecting ourselves and overcoming the obsession and selfishness through communication, rather than trying to define ourselves. I hope to freely connect with every existence I encounter in the vast space of the world, instead of lingering in a moment.  Simhyang, 2017

Starfield

나는 수 년 전 부터 한지와 실, 먹을 재료로 작업 해오고 있다. 한지는 나의 마음자리이고 먹과 실은 마음의 형태이다. 실은 물리적으로 지극히 단순한 형태이지만, 연결이라는 속성을 통해 무수한 존재와 관계를 만드는 역할을 한다.

 

“Starfild” 는 내가 보고, 듣고 느낀 세상의 모든 존재의 가치를 별로 형상화한다. 자유롭고 불규칙하게 앞에서 뒤로, 뒤에서 앞으로 촘촘히 연결시켜 레이어 된 실의 모양새는 얽히고설킨 세상 사람들의 복잡다단한 관계를 보여주는 것이다. 특히 가려짐(hidden)은 나의 작업에서 중요한 요소로 잘 보여 지지 않는 존재의 가치를 의미한다. 

 

모든 관계라는 현상 속에는 主(주인주)가 있다. Starfield 에서 점(⦁)으로 형상화 된 별은 主이며, 서로의 고리에 의해 소통되는 빛으로서 존재하고, 존재하고 있는 동안 빛이 나며, 드러날 수도 가려 질 수도 있다. 그리고 결코 혼자서는 빛날 수 없음에도 우리는 그저 드러난 빛만 본다. 뒤에 숨어있는(가려진) 인연의 빛이 있는데도...

 

어느 한 모퉁이에서 점 하나에 불과한 존재를 알아차리기란 초 다툼의 일상에서는 쉽지 않지만, 나는 물성과 물성의 관계를 통해 자신을 찾아 간다. 비슷한 형태의 점과 선으로 연결되는 빛과 어둠, 드러남과 잘 드러나지 않는(가려진) 상호관계의 존재들은 서로 의존하며 실제로 인연으로 연결되어 있다. 

 

인간이 세상에 존재하는 것도 마찬가지이다. 영원한 것은 없으며 시간의 차이는 있을지언정 결국 소멸된다. 수많은 존재 속에서 비록 한 점에 불과할지라도 위대한 것이다. 영원하지 않기 때문에...   

 

점과 점 사이, 그리고 점으로 연결된 공간은 무한의 공간이며, 시간 역시 찰나의 순간부터 끝없이 흐르고 있다. 그리고 이 관계 속에 주인으로서 존재한다. 개인적으로는 내가 주인이지만 객관적으로 우리 모두가 주인인 것이다. 그리고 주인은 소유하는 것이 아니라 받아들이고 포용해야한다.

 

Starfield 는 존재마다의 가치와 이유, 존재에 대한 소중함, 있는 그대로의 모습에 대한 긍정적인 사고, 빛은 어둠을 대비하지 않고서는 빛 날 수 없다는 관계성, 상실된 자존감의 회복을 의미하며, 상실과 불안의 이 시대에 던지는 긍정적인 메시지이다. 나는 개인의 스스로의 실체를 규정하기 보다는 자신을 성찰하고 집착과 이기심을 극복함으로써 함께 소통하기 바라며, 이 세상의 광활한 공간속에서 순간에 머무르지 않고 인연이 닿는 것과 자유로이 소통하고 싶다. Jan. 2017 .Simhyang

 

Review & Article

Article

Starfield series. 2018

2018Страницы из СИ, Russia, 2019

Article

아트부산 2018

Economy talk news, 글/왕진오기자, Apr 20, 2018

Review

My 7 exhibitions to see

in Venice during the 2017 Biennale

arttrav, Nov 16, 2017

Article

베니스 비엔날레:

예술의 책임과 역할을 되묻는 메아림,

예술 만세(Viva Arte Viva)

국립아시아전당-ACC기자단, Oct 10, 2017

Article

실, 침, 골판지로 '시간, 공간, 존재' 풀어낸

​대구출신 베니스비엔날에 3인방

Economy talk News, 글/왕진오기자, Jun 13, 2017

Article

"대구미술 저력

세계에 선보일 수 있어 기뻐요"

​대구신문, 글/황인옥기자, Jun 08, 217

Article

​한지에 수놓은 존재의 애틋함

대구신문, 글/황인옥기자, Apr 30, 2017

Article

베니스비엔날레가 주목한 세사람

​"믿기지 않네요"

영남일보, 글/조진범기자, Apr 18, 2017

Article

"우주 속에 얽히고 설킨 것

​풀어내는 과정이 소통"

Economy talk news, 글/왕진오기자, Apr 27, 2017

Article

베니스비엔날레 초대받은

​김완, 심향, 손파

​매일신문, 글/최재수기자, Apr 17, 2017

Article

빽 없이 작품성으로 베니스비엔날레 참여하는

​김완, 심향, 손파 작가 눈길

Economy talk News, 글/왕진오기자, Apr 12, 2017

Article

​실, 침, 골판지

메거진 PEOPLE-NB, 글/손지혜, 2016

Article

한지에 바느질한 별무리...

​얽히고 설킨 인연인가

영남일보, 글/김수영기자, Jun 20, 2016

 

CV

(1961~2019)

1995 – 1999 B.F.A. College of Fine Arts Department of calligraphy, Keimyung University, Daegu, Korea

SOLO EXHIBITIONS

2016 “Starfield”, organized by Suseong Artpia and Gallery Plazo, ,Suseong Artpia, Daegu, Korea

2015 “Starfield”, Gallery Hi, Seoul, Korea

2011 “Ink & Thread”, Gallery Palzo, Cheongdo, Korea

2010 “The Ten Creatures of Longevity”, Gallery Plazo, Cheongdo, 

2004  Simhyang SunHwa Kim Solo Exhibition, Gallery H&H, Cheongdo, Korea

2003  Simhyang SunHwa Kim Solo Exhibition, Samsung Financial Plaza Gallery, Daegu, Korea)

2002  Bongsan Fine Art Festival, Daerimdang Gallery, Daegu, Korea

SELECTED GROUP EXHIBITIONS

2019  Venice 2019 Art Biennial "Personal Structures – identities", Palazzo Mora, Venice, Italy

2018  VIII Tashkent International Contemporary Biennale, Gallery of Fine Art of Uzbekistan, Uzbekistan 

2017  The 57th Venice Biennale "Personal Structures-Open Boards", Palazzo Mora, Venice, Italy 

           (In the context of the Venice Art Biennale 2017, the GAA Foundation presents the exhibition "PERSONAL STRUCTURES - open boards.

           The exhibition is hosted and supported by the European Cultural Centre in two of its restigious Palazzos in the centre of Venice Palazzo 

           Bembo and Palazzo Mora-and the Giardini Marinaressa.)          

2016  RED DOTS V "Independent" TAGBOT ART FES Hulic Asakusabashi, Tokyo, Japan 

           Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea  

           Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, 

2015  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea  

           Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

2014  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea

           Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, 

           Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Healing Art Cheongdo (Hosted by Cheongdo Branch of The Federation of Artistc & Cultural Organization of Korea - organized by Gallery

           Palzo, Cheongdo, Korea 

           Boksakkot Art Road (Gallery Palzo, Cheongdo, Korea 

2013  Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Healing Art Cheongdo (Hosted by Cheongdo Branch of The Federation of Artistc & Cultural Organization of Korea - organized by Gallery

           Palzo, Cheongdo, Korea  

           Boksakkot Art Road (Gallery Palzo, Cheongdo, Korea 

2012  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea

           Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea

           Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2011  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea  

           Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea

           Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2010  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea  

           Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

2009  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Love  Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park,  Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2008  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea  

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2007  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2006  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea (2004, 2006~2012, 2014~2016) 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2005  Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

2004  Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea 

           Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea    

           An exhibition of the opening of the Bongsan Culture Center, Daegu, Korea 

           Invitation Exhibition Woman Artist in Daegu Metropolitan City, Civic Center, Daegu, Korea 

2002  Korea & China International Calligraphy Exchanges Exhibition, Sanxi Museum of Art, China 

           TAEMUK, Baekack Yewon, Seou 

Besides, selected group exhibition a many times.

Art fairs

2020  Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

           PLAS CONTEMPORARY ART SHOW, COEX, Seoul, Korea 

2019  KIAF Art Seoul, COEX, Seoul, Korea 

           Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

2018  Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

           Art Busan, BEXCO, Busan Korea

2017  Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

           Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan

2016  Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

           Art Busan, BEXCO, Busan Korea

           Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan

           Asia Contemporary Art Show, Suntec Convention Center, Singapore

2015  Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea

           Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan

           Seoul Open Art Fair (COEX, Seoul, Korea)

Performances

2017  The 57th Venice Biennale "Personal Structures-Open Boards" ,Palazzo Mora, Venice, Italy 

2016  Series encounter II, Daegu Art Factory, Suchang Hall, Daegu, Korea 

2015  Series encounter I, Kyoto Art Center, Kyoto, Japan 

Awards

A prize at the Grand Art Exhibition of Korea. 

Besides... many of the nation's art contests in specially selected, a prize

Selected Collections

Patima Hospital (Daegu, Korea), Ariana Hotel (Daegu, Korea),

Besides. several hospitals and private collections in Japan, Korea, France, and Singapore.

Publications and Articles - shortlist

Korea

Fascinating Culture and Seductive Human Being, 

by Chung Haesung, PRUNSASANG (2017)

NOBLESS  Magazine, Asia Culture Centre 

Daegushinmun Newspaper, Yeongnamilbo Newspaper

Maeil Newspaper, Economy talk News

 

Japan

TAGBOT ART FES (Japan)

 

Italy

⦁Personal Structures - Venice Biennale (2017)

⦁ArtTrav : Worthy of note is Simhyang's discreet multi-layed embroidery on paper that, in a weird Korean way, this has a je-ne-sais-quoi of  Giorgone to it, 

   and I'm seeing a thread theme that sews its way over to the main  Biennale exhibit. -  by Alexandra Korey (2017)

 

Moscow

"Содружество искусств Москва“ 2019 ("Art Union Moscow” 2019)

​심 향 (1961~2019)

1995-1999 계명대학교 미술대학 서예과 졸업, 대구

개인전 

2016  심향 “Starfield”, 수성아트피아 & 갤러리팔조 공동기획초대전, 수성아트피아, 대구

2015  심향 초대전 “Starfield”, Hi Gallery, 서울

2011  심향 김선화 초대전 “먹 & 실”, Gallery Plazo, 청도

2010  심향 김선화 초대전 “十長生展”, Gallery Plazo, 청도

2004  심향 김선화 초대전, Gallery 心&心, 청도

2003  심향 김선화 개인전, 삼성생명프라자 갤러리, 대구

2002  봉산미술제 대림당화랑 초대전, 대림당화랑, 대구

초대 주요 그룹전

2019  Venice 2019 Art Biennial "Personal Structures – identities", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아

2018  VIII 타슈켄트국제현대 비엔날레, 우즈베키스탄 내셔날 갤러리, 타슈켄트, 우즈베키스탄 

2017  베니스비엔날레 특별전 "Personal Structures - open boards", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아

2016  RED DOTS V "Independent" TAGBOT ART FES, Hulic 아사쿠사바시, 도쿄, 일본 

2016  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구  

2016  가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구 

2015  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도 

2014  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

           가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구 

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

           힐링아트청도전, 갤러리 팔조, 청도 

           복사꽃아트로드전, 갤러리 팔조, 청도 

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도 

2013  매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도 

           복사꽃아트로드전, 갤러리 팔조, 청도 

           힐링아트청도전, 갤러리 팔조, 청도

2012  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

           가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구 

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

2011  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구       

           가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구 

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도  

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

2010  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

           가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도 

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

2009  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구   

           러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도  

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

2008  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구  

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

2007  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구  

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

2006  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

2005  매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구

2004  대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구  

           매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구 

           봉산문화회관 개관기념전, 봉산문화회관, 대구

           대구시 여류작가 초대전, 시민회관, 대구 

           삼익우 성서전, 매일신문사화랑, 대구

2002  한중국제서예교류전, Sanxi뮤지엄, 중국

           제주, 대구 서에 교류전, 제주도 학생문화회관, 제주 

           

태묵전, 백악예원, 서울. 이외 기타 다수.

아트페어

2020  대구아트페어, 엑스코, 대구 (2015~2019) 

           조형아트서울, 코엑스, 서울

2019  KIAF Art Seoul, 코엑스, 서울 (2019)

           대구아트페어, 엑스코, 대구 (2015~2019) 

2018  아트부산, 벡스코, 부산

           대구아트페어, 엑스코, 대구

2017  대구아트페어, 엑스코, 대구

           아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본

2016  아트부산, 벡스코, 부산 (2016, 2018) 

           대구아트페어, 엑스코, 대구

           아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본 (2015~2017) 

           아시아 컨템포라리아트쇼, 썬텍컨벤션센터, 싱가포르 (2016)

2015  대구아트페어, 엑스코, 대구

           서울오픈아트페어, 코엑스. 서울 (2015)

           아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본

Performance 

2017  베니스비엔날레 특별전 "Personal Structures - open boards", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아 (2017.05.11.) 

2016  Series encounter II, 예술발전소, 수창홀, 대구 

2015  Series encounter , 교토아트세터, 교토, 일본

수 상

대한민국국전,  대구미술대전, 메일서예대전 외 다수 입상. 

작품소장

파티마병원 (대구),  아리아나호텔 (대구), 이외 여러 병원과 개인 소장 (한국, 일본, 싱가포르, 프랑스)

출판물 및 기사 - 요약 목록

Korea

매혹의 문화, 유혹의 인간, 정해성, 푸른사상 (2017)

노블레스 매거진, 국립아시아전당 ACC기자단, 

대구신문, 영남일보, 매일신문, 이코노믹 톡 뉴스, 아트인포 등

 

Japan

TAGBOT ART FES (Japan)

 

Italy

⦁2017 Personal Structures – Open boards, ECC, Venice

⦁ArtTrav :  Worthy of note is Simhyang's discreet multi-layed embroidery on   paper that, in a weird Korean way, this has  a je-ne-sais-quoi of Giorgone to it, and

                   I'm seeing a thread theme that sews its way   over to the main Biennale  exhibit. -  by Alexandra Korey 

 

Moscow

모스코바 예술연맹 "Содружество искусств Москва“ 2019 ("Art Union Moscow” 2019)

 

한국미술협회회원, 대구미술협회회원, 가톨릭미술협회회원, 대구미술협회 초대작가, 매일서예대전 초대작가.

 

 Exhibition View