Haeeun Hong 홍해은
"Flowers Everywhere"
24 AUG - 23 SEP 2020
11am - 6pm (12pm - 6pm, Sunday)
Closed : Thursday
Haeeun Hong 홍해은
"Flowers Everywhere"
24 AUG - 23 SEP 2020
11am - 6pm (12pm - 6pm, Sunday)
Closed : Thursday
Byeonghyeon Jeong 정병현
Art Works
Note
Starfield 2
Brightness is not the only one that exists in this world and in life. Light and darkness coexist in this world. Brightness has a meaning and value in the presence of darkness. But the darkness that blocks out the light, not the one that highlights it, must be cleared away, so that light becomes visible once again. Light is my very existence.
There has been strong darkness in my life. The darkness fell upon my existence. I wanted to get rid of it, rather than aspiring to be bright. I believe when darkness disappears, my being would shine and glow.
Light resides in all living and non-living things. All things and lives have light. Every light, both strong and weak, is unique and precious. Individual stars gather together to form a Starfield.
Therefore, individual things are so valuable that they are indispensable when forming the whole. Big stars, small stars, strong stars, and weak stars all come together to form a huge field. That is Starfield. Everything that forms a building is valuable. If one of the small nails is lost, the structure of the building collapses. So is the Starfield. If one individual star is missing, there is no Starfield. What is important is to aware of this fact. Every being must be aware of how priceless other stars are. Based on this understanding, the precious individuals gather together to form a field of radiant beauty.
It is a structuralist view that the whole can collapse if one part disappears. However, existing structuralism is based on a functionalistic and anti-humanistic standpoint. Since only the totality is important, the parts that comprise the whole could not have any significance other than being accessories.
The structuralism I talk about goes beyond its existing structure system. The currentparadigm focuses on the “st ructure” as a full and and complete totality which is the sum of its parts, but the “structure” I present emphasizes the value of the existence of each individual part. Only when the significance of ‘I’ and ‘You’ is perceived, ‘We’ could also exist. ‘The Starfield' composed of the sum of the individual things, is beautiful because it gives importance to individuality. I dream of ‘the Starfield’ on earth, the solidarity of the individuals that shine out from the darkness. Sunhwa Kim (Simhyang) 2018
Starfield 2
세상과 삶에는 밝음만이 존재하지 않는다. 세상엔 빛과 어둠이 공존한다. 어둠이 있기에 밝음이 유의미하며, 소중한 존재로 부각된다. 그러나 빛을 돋보이게 하는 어둠이 아닌, 빛을 가리는 어둠은 걷혀야만 한다. 그래야만 빛이 보이기 때문이다. 빛은 내 존재 그 자체이다. 내 삶에는 강한 어둠이 있었다. 어둠이 내 존재를 가렸다. 나는 빛이 나는 존재가 되길 갈망하기보다는, 어둠을 걷어내고 싶었다. 어둠이 사라지면, 내 존재는 빛이 나게 되어 있다고 생각한다.
빛은 모든 사물들이자, 생명들이다. 모든 사물이나 생명에는 빛이 존재한다. 모든 빛은 강한 빛이든 약한 빛이든 모두가 독자적이며 소중하다. 개별적인 별들 하나하나가 모여 별들의 들판을 형성한다. 따라서 개별적인 것은 전체를 형성할 때 없어서는 안 되는, 너무나 소중한 존재이다. 큰 별, 작은 별, 강한 별, 약한 별 모두 개별적인 존재들이 모여 하나의 거대한 들판을 이룬다. 그것이 바로 별들의 들판이다. 건물을 형성하는 부속품 하나하나가 소중하다. 작은 못 하나라도 빠져버리면, 건물이라는 구조물은 무너진다. 별들의 들판도 그렇다. 개별적인 별 하나라도 빠져버리면, 별들의 들판은 존재하지 않는다. 중요한 것은 이러한 사실의 인식이다. 다른 별들이 얼마나 소중한 지, 각 존재들은 자각해야 한다. 타인의 소중함을 자각하고, 소중한 각 개인들이 모여 눈부시게 아름다운 들판을 형성한다.
하나라도 사라지게 되면 전체가 무너질 수 있다는 것은 구조주의적 관점이다. 그러나 기존의 구조주의는 기능주의적이고, 반휴머니즘적이다. 전체만이 중요하기에, 전체를 구성하는 부분은 부속품 이외의 의미를 지닐 수 없거나 매우 적다. 그러나 내가 주장하는 구조주의는 기존의 구조주의의 한계를 넘어선다. 기존의 구조주의는 부분들의 총합인 ‘구조’의 견고함과 완결성에 중점을 두었다면, 내가 주장하는 ‘구조’는 오히려 ‘부분’과 ‘개별‘적인 존재의 소중함에 중점을 두고 있다. 나의 소중함, 너의 소중함이 인식될 때, ‘우리’도 존재한다. 개별적인 것의 총합을 이룬 ‘별들의 들판’이 아름다울 수 있는 것은 바로 개벌성에 소중함을 부여하기 때문이다. 어둠 걷힌 소중한 개별적 존재들이 연대하여 이룬 ‘별들의 들판’이 지상에서 이루어지는 미래를 꿈꾼다. 심향 2018
Starfield
For many years, I have used ink sticks, thread, and Hanji (traditional Korean paper) in my work. Hanji is where my mind resides, and ink sticks and thread are forms of my mind. Despite its simple shape, thread creates numerous relationships with beings through its inherent nature of connecting things.
In the Starfield series, I embody the value of all existences in the world that I see, hear and sense, into the form of stars. The free and irregular form of layers of threads densely weaved back and forth, reflects the complex relationship of people. Especially, “the hidden” is an important element in my work, implying the value of things that are invisible.
In every phenomenon called a relationship, there is a master. In Starfield, stars expressed in the form of points are the masters. They exist as light communicating through the links of each other; during their existence they shine; the shine is sometimes uncovered or hidden. Although no existence can shine by itself, we only see the gleam that is exposed. We do so although there is always a hidden (veiled) shine of connections…
In our fast-paced daily lives, it is difficult to recognize a trivial existence like the small points at a corner. However I get to find myself through materiality and the relationships between materials. Connected through similar shapes of points and lines in my work, the mutual existences, such as light and darkness, and the revealed and the hidden, are mutually dependent on each other; they are actually connected through relations.
This is similar to how human beings exist in the world. Nothing is permanent. Regardless of the difference in time, everything perishes. Therefore, even a small little point has a great importance among numerous existences, because nothing is perpetual.
The distance between the dots and the space connected by dots stretch into infinity, and time also flows endlessly from a fleeting moment. And within these relationships each person exists as a master. On a personal level, I am the master of my life, but from an objective point of view, we are all masters. Moreover, masters should accept and embrace rather than possess.
Starfield is a positive message in the era of anxiety and loss, that every existence is significant with its own inherent value and reason. It also imparts the need to retrieve our self-esteems and the importance of relationships (as light cannot shine without the presence of the darkness). I hope we can all communicate by reflecting ourselves and overcoming the obsession and selfishness through communication, rather than trying to define ourselves. I hope to freely connect with every existence I encounter in the vast space of the world, instead of lingering in a moment. Sunhwa Kim (Simhyang), 2017
Starfield
나는 수 년 전 부터 한지와 실, 먹을 재료로 작업 해오고 있다. 한지는 나의 마음자리이고 먹과 실은 마음의 형태이다. 실은 물리적으로 지극히 단순한 형태이지만, 연결이라는 속성을 통해 무수한 존재와 관계를 만드는 역할을 한다.
“Starfild” 는 내가 보고, 듣고 느낀 세상의 모든 존재의 가치를 별로 형상화한다. 자유롭고 불규칙하게 앞에서 뒤로, 뒤에서 앞으로 촘촘히 연결시켜 레이어 된 실의 모양새는 얽히고설킨 세상 사람들의 복잡다단한 관계를 보여주는 것이다. 특히 가려짐(hidden)은 나의 작업에서 중요한 요소로 잘 보여 지지 않는 존재의 가치를 의미한다.
모든 관계라는 현상 속에는 主(주인주)가 있다. Starfield 에서 점(⦁)으로 형상화 된 별은 主이며, 서로의 고리에 의해 소통되는 빛으로서 존재하고, 존재하고 있는 동안 빛이 나며, 드러날 수도 가려 질 수도 있다. 그리고 결코 혼자서는 빛날 수 없음에도 우리는 그저 드러난 빛만 본다. 뒤에 숨어있는(가려진) 인연의 빛이 있는데도...
어느 한 모퉁이에서 점 하나에 불과한 존재를 알아차리기란 초 다툼의 일상에서는 쉽지 않지만, 나는 물성과 물성의 관계를 통해 자신을 찾아 간다. 비슷한 형태의 점과 선으로 연결되는 빛과 어둠, 드러남과 잘 드러나지 않는(가려진) 상호관계의 존재들은 서로 의존하며 실제로 인연으로 연결되어 있다.
인간이 세상에 존재하는 것도 마찬가지이다. 영원한 것은 없으며 시간의 차이는 있을지언정 결국 소멸된다. 수많은 존재 속에서 비록 한 점에 불과할지라도 위대한 것이다. 영원하지 않기 때문에...
점과 점 사이, 그리고 점으로 연결된 공간은 무한의 공간이며, 시간 역시 찰나의 순간부터 끝없이 흐르고 있다. 그리고 이 관계 속에 주인으로서 존재한다. 개인적으로는 내가 주인이지만 객관적으로 우리 모두가 주인인 것이다. 그리고 주인은 소유하는 것이 아니라 받아들이고 포용해야한다.
Starfield 는 존재마다의 가치와 이유, 존재에 대한 소중함, 있는 그대로의 모습에 대한 긍정적인 사고, 빛은 어둠을 대비하지 않고서는 빛 날 수 없다는 관계성, 상실된 자존감의 회복을 의미하며, 상실과 불안의 이 시대에 던지는 긍정적인 메시지이다. 나는 개인의 스스로의 실체를 규정하기 보다는 자신을 성찰하고 집착과 이기심을 극복함으로써 함께 소통하기 바라며, 이 세상의 광활한 공간속에서 순간에 머무르지 않고 인연이 닿는 것과 자유로이 소통하고 싶다. Jan. 2017 .Simhyang
Review & Article
CV
(1961~2019)
1961 Born in Daegu, South Korea, died in 2019.
1995 – 1999 B.F.A. College of Fine Arts Department of calligraphy, Keimyung University, Daegu, Korea
SOLO EXHIBITIONS
2022 'Starfield', Gallery PALZO, Daegu, Korea
2016 'Starfield', organized by Suseong Artpia and Gallery Plazo, ,Suseong Artpia, Daegu, Korea
2015 'Starfield', Gallery Hi, Seoul, Korea
2011 'Ink & Thread', Gallery Palzo, Cheongdo, Korea
2010 'The Ten Creatures of Longevity', Gallery Plazo, Cheongdo,
2004 Simhyang SunHwa Kim Solo Exhibition, Gallery H&H, Cheongdo, Korea
2003 Simhyang SunHwa Kim Solo Exhibition, Samsung Financial Plaza Gallery, Daegu, Korea)
2002 Bongsan Fine Art Festival, Daerimdang Gallery, Daegu, Korea
SELECTED GROUP EXHIBITIONS
2022 Map of the Soul, Gallery Palzo Daegu Opening Exhibition, Gallery Palzo, Daegu
2019 ECC - Venice Bienniale Collateral Exhibition"Personal Structures – identities", Palazzo Mora, Venice, Italy
2018 VIII Tashkent International Contemporary Biennale, Art gallery of Uzbekistan, Tashkent, Uzbekistan
2017 ECC - Venice Biennale Collateral Exhibition "Personal Structures-Open Boards", Palazzo Mora, Venice, Italy
(In the context of the Venice Art Biennale 2017, the GAA Foundation presents the exhibition "PERSONAL STRUCTURES - open boards.
The exhibition is hosted and supported by the European Cultural Centre in two of its restigious Palazzos in the centre of Venice Palazzo
Bembo and Palazzo Mora-and the Giardini Marinaressa.)
2016 RED DOTS V "Independent" TAGBOT ART FES Hulic Asakusabashi, Tokyo, Japan
Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu,
2015 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
2014 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu,
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Healing Art Cheongdo (Hosted by Cheongdo Branch of The Federation of Artistc & Cultural Organization of Korea - organized by Gallery
Palzo, Cheongdo, Korea
Boksakkot Art Road (Gallery Palzo, Cheongdo, Korea
2013 Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Healing Art Cheongdo (Hosted by Cheongdo Branch of The Federation of Artistc & Cultural Organization of Korea - organized by Gallery
Palzo, Cheongdo, Korea
Boksakkot Art Road (Gallery Palzo, Cheongdo, Korea
2012 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2011 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2010 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Exhibition of Catholic fine arts association, Daebak Plaza, Bongsan Culture Center, Metro Gallery, Daegu, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
2009 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Love Cheongdo (Bullfighting stadium exhibition center a theme park, Gallery Cheongdam, Cheongdo, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2008 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2007 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2006 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea (2004, 2006~2012, 2014~2016)
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2005 Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
2004 Exhibition of Daegu Fine Arts Association. Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
Maeil Calligraphy Grand Exhibition "The Invited Artist ExhibitioN, Daegu Culture & Art Center, Daegu, Korea
An exhibition of the opening of the Bongsan Culture Center, Daegu, Korea
Invitation Exhibition Woman Artist in Daegu Metropolitan City, Civic Center, Daegu, Korea
2002 Korea & China International Calligraphy Exchanges Exhibition, Sanxi Museum of Art, China
TAEMUK, Baekack Yewon, Seou
Besides, selected group exhibition a many times.
Art fairs
2022 KIAF SEOUL, COEX, Seoul
Galleries Art Fair, SETEC, Seoul, korea
2021 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
KIAF SEOUL, COEX, Seoul, Korea
Art Central, Hong Kong, Here/There, HKCEC, Hong Kong
Galleries Art Fair, COEX, Seoul, korea
2020 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
PLAS CONTEMPORARY ART SHOW, COEX, Seoul, Korea
2019 KIAF Art Seoul, COEX, Seoul, Korea
Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
2018 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
Art Busan, BEXCO, Busan Korea
2017 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan
2016 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
Art Busan, BEXCO, Busan Korea
Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan
Asia Contemporary Art Show, Suntec Convention Center, Singapore
2015 Daegu Art Fair, EXCO, Daegu, Korea
Art Nagoya Westin Nagoya Castle Hotel, Nagoya, Japan
Seoul Open Art Fair (COEX, Seoul, Korea)
Performances
2017 The 57th Venice Biennale "Personal Structures-Open Boards" ,Palazzo Mora, Venice, Italy
2016 Series encounter II, Daegu Art Factory, Suchang Hall, Daegu, Korea
2015 Series encounter I, Kyoto Art Center, Kyoto, Japan
Awards
A prize at the Grand Art Exhibition of Korea.
Besides... many of the nation's art contests in specially selected, a prize
Selected Collections
Patima Hospital (Daegu, Korea), Ariana Hotel (Daegu, Korea),
Besides. several hospitals and private collections in Japan, Korea, France, and Singapore.
PUBLICATIONS AND ARTICLES (SHORTLIST)
Korea
Fascinating Culture and Seductive Human Being,
by Chung Haesung, PRUNSASANG (2017)
NOBLESS Magazine, Asia Culture Centre
Daegushinmun Newspaper, Yeongnamilbo Newspaper
Maeil Newspaper, Economy talk News
Japan ⦁TAGBOT ART FES (Japan)
Italy
⦁ECC - Venice Biennale - Personal Structures (2017)
⦁ArtTrav :
Worthy of note is Simhyang's discreet multi-layed embroidery on paper that, in a weird Korean way, this has
a je-ne-sais-quoi of Giorgone to it, and I'm seeing a thread theme that sews its way over to the main Biennale
exhibit. - by Alexandra Korey (2017)
Moscow ⦁"Содружество искусств Москва“ 2019 ("Art Union Moscow” 2019)
France :
⦁LA GAZETTE DROUOT
⦁La Corée, des artistes de qualité pour un marché confidentiel
CEsthétique du silence
(...) Alors qui sont-ils ? «L’intérêt est toujours plus fort pour les artistes du mouvement abstrait monochrome Dansaekwha, représenté entre autres par Chung Chang-Sup, Ha Chong-Hyun, Cho Yong-Ik, dont les travaux, dans les années 1970, ont influencé plusieurs générations d‘artistes comme Park Seo-Bo, mais aussi Lee Ufan», poursuit Guillaume Piens. À la KIAF, aumoins dix galeries présentaient, chacune, des pièces de ces deux derniers. «En 2014, nous avons organisé les premières expositions de Park Seo-Bo et Chung Chang-Sup, en France et à New York, ajoute Emmanuel Perrotin. Il nous paraît essentiel d’exposer en Corée et en Asie, et plus largement à travers le monde, ces figures majeures de l’art contemporain, dont les oeuvres pétries de considérations spirituelles révèlent une forme de rituel cosmogonique conduisant à une harmonie sincère avec la nature.» Et Maria Lund d’ajouter : «J’aime leur dimension méditative et spirituelle. Celles de Lee Jin Woo, constituées de strates, sont réalisées à l’aide d’un processus quasi méditatif, tout comme celles, fragiles et délicates, de Choi Byung-So… Leurs travaux me font avancer dans ma quête de compréhension du sens et du non-sens, dans ma recherche sur le vide et le plein, ma quête de signification d’un “quasi rien”.» Un hommage partagé par la galeriste Françoise Livinec, présente pour la troisième fois consécutive à la KIAF : «Ici, je me sens comme à la maison, au Huelgoat, sur les pas du poète breton Victor Segalen. J’y retrouve une certaine rugosité et une austérité emblématiques de la Bretagne comme de la Corée. Et puis, certains de mes artistes, comme Loïc Le Groumellec, partagent cette esthétique du silence et du temps, si sensible chez les Coréens que la galerie soutient.» Cette plasticité de la discrétion, du temps et du silence, nous la retrouvons aussi sur le stand de la galerie coréenne Palzo, à travers la série «Starfield» de Sim Hyang, artiste décédée en 2019. Ses broderies sur papier Hanji expriment à travers des matériaux traditionnels une délicatesse empreinte de spiritualité et de sens profond. Mais cette scène ne saurait se résumer àce seul aspect. «Il existe également une veine techno-futuriste utilisant les technologies et l’image numérique», ajoute Guillaume Piens, comme celle traitant du politique et de la frontière matérialisée par la zone démilitarisée entre les deux Corées, aimantant l’imaginaire de la jeune génération.» Le 21 novembre 2019, par Virginie Chuimer-Layen
김선화 (심향)
1961 대구 출생, 2019 사망
1995 - 1999 계명대학교 미술대학 서예과 졸업
초대 주요 그룹전
2022 Map of the Soul, 갤러리팔조 대구 개관전, 갤러리 팔조, 대구
2019 ECC - 베니스 비엔날레 병행전시 "Personal Structures – identities", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아
2018 VIII 타슈켄트국제현대 비엔날레, 우즈베키스탄 미술관, 타슈켄트, 우즈베키스탄
2017 ECC - 베니스 비엔날레 병행전시 "Personal Structures - open boards", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아
2016 RED DOTS V "Independent" TAGBOT ART FES, Hulic 아사쿠사바시, 도쿄, 일본
2016 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2016 가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구
2015 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
2014 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
힐링아트청도전, 갤러리 팔조, 청도
복사꽃아트로드전, 갤러리 팔조, 청도
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
2013 매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
복사꽃아트로드전, 갤러리 팔조, 청도
힐링아트청도전, 갤러리 팔조, 청도
2012 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2011 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2010 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
가톨릭 미술협회전, 대백프라자 갤러리, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2009 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
러브청도전, 청담갤러리, 소싸움경기장테마파크, 연지예당, 청도
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2008 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2007 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2006 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2005 매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
2004 대구미술대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
매일서예대전 초대작가전, 대구문화예술회관, 대구
봉산문화회관 개관기념전, 봉산문화회관, 대구
대구시 여류작가 초대전, 시민회관, 대구
삼익우 성서전, 매일신문사화랑, 대구
2002 한중국제서예교류전, Sanxi뮤지엄, 중국
제주, 대구 서에 교류전, 제주도 학생문화회관, 제주
태묵전, 백악예원, 서울. 이외 기타 다수.
개인전
2022 'Starfield', 갤러리 팔조, 대구
2016 심향 'Starfield', 수성아트피아 & 갤러리팔조 공동기획초대전, 수성아트피아, 대구
2015 심향 초대전 'Starfield', Hi Gallery, 서울
2011 심향 김선화 초대전 “먹 & 실”, Gallery Plazo, 청도
2010 심향 김선화 초대전 “十長生展”, Gallery Plazo, 청도
2004 심향 김선화 초대전, Gallery 心&心, 청도
2003 심향 김선화 개인전, 삼성생명프라자 갤러리, 대구
2002 봉산미술제 대림당화랑 초대전, 대림당화랑, 대구
아트페어
2022 키아프 서울, 코엑스, 서울
화랑미술제, 세텍, 서울
2021 대구아트페어, 엑스코, 대구
KIAF SEOUL, 코엑스, 서울
Art Central Hong Kong, HKCEC, 홍콩
화랑미술제, 코엑스, 서울
2020 대구아트페어, 엑스코, 대구 (2015~2019)
조형아트서울, 코엑스, 서울
2019 KIAF Art Seoul, 코엑스, 서울 (2019)
대구아트페어, 엑스코, 대구 (2015~2019)
2018 아트부산, 벡스코, 부산
대구아트페어, 엑스코, 대구
2017 대구아트페어, 엑스코, 대구
아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본
2016 아트부산, 벡스코, 부산 (2016, 2018)
대구아트페어, 엑스코, 대구
아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본 (2015~2017)
아시아 컨템포라리아트쇼, 썬텍컨벤션센터, 싱가포르 (2016)
2015 대구아트페어, 엑스코, 대구
서울오픈아트페어, 코엑스. 서울 (2015)
아트나고야, 웨스틴나고야캐슬호탤, 나고야, 일본
Performance
2017 베니스비엔날레 특별전 "Personal Structures - open boards", 팔라초 모라, 베니스, 이탈리아 (2017.05.11.)
2016 Series encounter II, 예술발전소, 수창홀, 대구
2015 Series encounter , 교토아트센터, 교토, 일본
수 상
대한민국국전, 대구미술대전, 메일서예대전 외 다수 입상.
작품소장
파티마병원 (대구), 아리아나호텔 (대구), 이외 여러 병원과 개인 소장 (한국, 일본, 싱가포르, 프랑스)
출판물 및 리뷰, 기사 - 요약 목록
Korea
매혹의 문화, 유혹의 인간, 정해성, 푸른사상 (2017)
노블레스 매거진, 국립아시아전당 ACC기자단,
대구신문, 영남일보, 매일신문, 이코노믹 톡 뉴스, 아트인포 등
Japan
TAGBOT ART FES (Japan)
Italy
⦁2017 Personal Structures – Open boards, ECC, Venice
⦁ArtTrav : Worthy of note is Simhyang's discreet multi-layed embroidery on paper that, in a weird Korean way, this has a je-ne-sais-quoi of Giorgone to it, and
I'm seeing a thread theme that sews its way over to the main Biennale exhibit. - by Alexandra Korey
Moscow
모스코바 예술연맹 "Содружество искусств Москва“ 2019 ("Art Union Moscow” 2019)
France
⦁LA GAZETTE DROUOT
La Corée, des artistes de qualité pour un marché confidentiel 한국, 특별한 시장을 위한 양질의 아티스트
Esthétique du silence 침묵의 미학
그래서 그들은 누구입니까? "1970년대에 박서보와 이우환 같은 여러 세대의 예술가들에게 영향을 미쳤던 정창섭, 하종현, 조영익 등이 대표한 단색추상운동 단색화의 예술가들에게는 언제나 관심이 더 강하다"고 기욤 피엔스는 말한다. kiaf에서는 적어도 열 개의 갤러리가 각각 후자의 두 개의 작품을 선보였습니다. "2014년에는 프랑스와 뉴욕에서 박서보와 정창섭의 첫 전시회를 개최했다"고 엠마누엘 페로틴은 덧붙였다. "한국과 아시아, 그리고 세계적으로 이러한 현대 미술의 주요 인물들의 작품을 전시하는 것은 매우 중요하다고 여겨집니다. 그들의 작품들은 영성적인 고찰을 담고 있어서 우주론적인 의식을 드러내며 자연과의 진정한 조화를 이끌어냅니다." 그리고 마리아 룬드(Maria Lund)는 덧붙여 말합니다. "나는 그들의 명상적이고 영적인 면모를 좋아합니다." 층으로 구성된 이진우의 작품은 최병소의 연약하고 섬세한 과정과 마찬가지로 거의 명상적인 과정을 통해 만들어진다. 그들의 작업은 의미와 무의미에 대한 이해, 공허함과 충만함에 대한 탐구, "거의 아무것도 없는"의 의미를 찾는 나의 탐구를 진전시킵니다. KIAF에 연속으로 세 번째 참여하고 있는 갤러리스트 프랑수아즈 리비네크(Françoise Livinec)와 함께 나눈 공감입니다. 그는 "이곳에서는 제가 집에 있는 것 같은, Huelgoat에서 브르타뉴 시인 빅토르 세갈렌(Victor Segalen)의 발자취를 따라다니는 것 같은 느낌을 받습니다."라고 말했습니다. 여기에서 브르타뉴와 한국을 대표하는 특유의 거침과 엄숙함을 느낄 수 있습니다. 또한, Loïc Le Groumellec와 같은 일부 예술가들은 한국인들에게 특히 민감한 조용함(침묵)과 시간의 미학을 나누고 있습니다. 이러한 작품들은 한국인들에게 특히 의미있는 메시지와 예술적인 경험을 전달하며, 갤러리는 그들의 작품을 통해 한국문화의 가치를 지지하고 발전시키고 있습니다.“ 이러한 미학은 한국 갤러리 팔조 부스에서도 볼 수 있습니다. 2019년에 작고한 작가 심향의 "스타필드"라는 시리즈를 통해 이러한 조용함과 시간의 미학을 경험할 수 있습니다. 전통적인 재료인 한지에 자수로 표현되어 있으며, 영적이고 깊은 의미를 담은 섬세함을 전달합니다. 그러나 이 장면은 단지 이러한 측면으로만 이해할 수 있는 것은 아닙니다.. Guillaume Piens은 또한 "기술과 디지털 이미지를 활용하는 테크노-퓨처리스트적인 면도 존재한다"고 언급하며, 이러한 테크노-퓨처리스트적인 작품은 정치와 남북한 사이의 물리적인 국경인 비무장지대를 다루는 주제와도 연결되며, 이는 특히 젊은 세대들의 상상력을 자극하고 있습니다. 2019년 11월 21일, Virginie Chuimer-Layen
한국미술협회회원, 대구미술협회회원, 가톨릭미술협회회원, 대구미술협회 초대작가, 매일서예대전 초대작가.